Kerala, Hindistan Dünya Turu 115. Gün | Yol Günlükleri

Goa’nın altını üstüne getirdikten sonra öğrendiğim altın bilgilerle Hindistan için kabaca bir plan yaptım. Öğle saatlerinde kaldığım couchsurfing  evinden çantamı sırtladığım gibi Tren garına doğru otostop çektim. Bu sefer hedefim Güney’de bulunan Eyalet Kerala ‘ya gitmek.  6 motor 2 arabadan sonra tren garına vardım. Otostop hindistanda zor tehlikeli aman ha gibi duyumlara kulak asmayınız Hindistan’da otostop gayet kolay.
Bilet gişesine gittim bilet almayacağım tabi, Kerala için tren saatini sordum, 2 saat varmış banka serildim yatıyorum. Bir süre sonra yanıma 25 yaşlarında gözlüklü Nuri Bilge Ceylan tipinde bir çocuk geldi. Nereye gidiyosun, kerala sen nerele mumbai derken muhabbet sardı 2 saat konuştuk. Sinema tv öğrencisi olan bu adamın 2 filmi var 3. De şimdi Çekiyor boliwood la sağlam dalga geçiyor bizim tüm filmlerimizi ezbere biliyor Yönetmenlerimizi tanıyor. Hayran kaldım.
Tren geldi, yaklaşık 1 km uzunluğunda olan tren durur durmaz atladım hemen uyku vagonuna doğru gittim tulumu çıkardım uyumaya koyuldum. Sabaha kadar kimse biletin nerde diye sormadı, sabah kontrole geldiklerinde herkese sordu bende çantamdan çıkarıyor gibi yaptım tamam tamam dedi gitti. Bir kaçak binme macacası daha böylece başarıyla sonuçlandı.
Kerala ‘ya eyaleti Hindistan kültürüne baş kaldırmış kominist yönetimin olduğu, ineklerin kesilip yendiği haklın okuma yazma oranının %99 olduğu doğasının tropikal adadan hiç bir farkın olmadığı hindistanın en güzel eyalati kanımca. Merkezi Kochi’dir. Eski adı Ernakulam.
IMG 6631 İlk gün fort kochiyi gezdim, eski çin balıkçı ağlarıyla balık tutan adamları fotoğrafladım.
Kerala ‘ya beni çeken asıl yer Allapuzha idi. Hindistanın venediği diyebilirim. Geldiğimde iyiki gelmişim dediğim çok an oldu. Binlerce doğal su kanalları nehirlerin ve göllerin birleştiği bir sürü adacıkların olduğu ve bu adalarda yaşayan insanların ulaşımların kanolar boatlar olduğunu hayal edin. Adanın birinde bir okul diğerinde evi olan çocuklar hayal edin. Adı backwater diye geçen bu ağ gibi birbirine bağlı nehirlerde 10 rp ( 50 kuruş ) verip 3 boyunca huzur gezisi yaptım.

IMG 6968 Aslında burada dünyanın en büyük kano yarışı düzenleniyor içimden keşke o zamanda burada olsaydım diye geçirdim.

IMG 6956 0
IMG 6825
Eve otostopla dönerken bi üniversite profesörü ve kızı arabasına aldı. Kochi’de tapınağın festivali var kaçırmak istemezsiniz diyince bir gün daha bu şehirde kalıp festivale gittim. Tapınağa girerken terlikleri çıkartıyorsun buna anlam veremedim çünkü içersinin dışardan farkı yok aynı toprak aynı beton ki çıplak ayakla gezen Hindistan halkı için bir şey fark etmiyor. Yaklaşık 15 tane fil süslemişler tanrı dedikleri adam bir filin üstünden diğerine atlıyor farklı enstrumanlarla müzik yapıp kostumler içinde dans ediyolar. Fillere üzülmem dışında burada bulunmak çok farklı bir deneyimdi.

IMG 6915 0  IMG 6907 0
IMG 6936

One Response

1. Hindistanin kuzeyini 15 gun gezmistim Goa da dahil ama keralada bayagi ilgi cekici.Tren yolculuklarinda tam bi aksiyon