Sri Lanka’da Otostop Çekmek ve Tavsiyeler

PAYLAŞ

Sri Lanka’da Otostop çekmek çok kolay. Havaalanın’dan çıkar çıkmaz daha parmağımızı kaldırmamızla bir kamyonun durması bir oldu. Colombo şehrine otostop ile gittik.

Colombo havaalanında çıkar çıkmaz otostop çektiğimizde bizi alan kamyon.

Daha sonra Sri Lanka’nın doğu yakısının bir kısmını Tren ile gezdikten sonra. Sri Lanka’nın hemen kuzey batısında bulunan Galle şehrinden Deniyaya ’ya kadar otostop ile devam ettik. Burada bir gece konaklayıp hemen yanı başında olan Ulusal Parkı ziyarete gittik. Daha sonra Tekrar Galle’ye Otostop ile gelip buradan Tren ile Başkent Kandy ‘ye geçtik. Aslında Tren kullanılmayıp otostop çekmek de mümkün fakat biz Trenlere de para ödemediğimiz için ayrıca yağmurdan dolayı çok ıslandığımız için Trene atladık.

Sri Lanka ’nın Başkenti Kandy Şehrinde gezdikten sonra ise otostop ile Dambulla’ya geldik. Burada bulunan Sigirya kayasını ziyaret ettik. Daha sonra yine ana yola çıkıp bu sefer Sri Lanka’nın kuzeydoğusunda bulunan şehre, Trincomalee ’ye otostop çektik. Kamyon ile uzun bir yolculuk yaptık. Sri Lanka’da Otostop çekmek gerçekten eğlenceli ve güzeldi.

Sri Lanka insanları genel olarak iyi niyetli ve sakin insanlar. Turistlik yerlerde hırçın ve acımasız olabiliyorlar ama köylerde çok daha iyi insanlar gördük.

Sri Lanka'da bir  Couchsurfing anısı.
Sri Lanka’da bir Couchsurfing anısı.

Sri Lanka’da yollar güneyde inanılmaz virajlı ve şöförler delicesine araç kullanıyor. Daha çok dağlık bölgede olan bu yerler beni fena salladı. Bu virajlarda kusmamak için kendimi zor tutmuştum. Kuzeyde bulunan yollar dümdüz ve pürüzsüz.

Sri Lanka’da Araçlar kamyon şöförleri otostopçu olma konusunda öne çıkıyor. Ayrıca bir aile, bekar bir kadın, bir genç çocuk yad bir çiftçi de arabasına aldı bizi. Sri Lanka’da Otostop çekerken hiç kötü niyet hissetmedik.

Sri Lanka Dili adına Seylanca deniyor,  Genel olarak İngilizce Konuşma konusunda çok iyiler. Köylerde bile İngilizce bilen birileri her zaman çıkıyor. Çünkü okullarda İngilizce eğitime çok ağırlık veriliyor.

Sri Lanka’da yemek biraz sorun oldu bizim için. Direk İran ‘da buraya geldiğimiz için alışamadık ilk başta. Kir ve pis içindeki restaurantlarda yemek yemek içimiden gelmiyordu. İlk başlarda meyve felan yesekde sonra çözümü bulduk. Sahil kenarında olan balıkçılardan koca koca balıkları 1 dolara alıp, plajda aliminyum folya ile pişirip güzel bir ziyafet çekiyorduk.

Sri Lanka’da Konaklama için biz bulduğumuz her yerde uyuyorduk. Genellikle kumsalları tercih ediyorduk ama sineklerden korunmak için mutlaka sinek ilacınız olsun yanınızda.

Sri Lanka'da boş bulduğumuz bir okulun sıraları üzerinde uyuduk.
Sri Lanka’da boş bulduğumuz bir okulun sıraları üzerinde uyuduk.

Bir önceki yazım olan Otostop Nedir? Otostop Nasıl Çekilir? başlıklı makalemde Otostop, otostop ile gezmek ve otostop ipuçları hakkında bilgiler verilmektedir.

PAYLAŞ
Önceki makaleAvrupa’da Gizli Bir Cennet, Giethoorn Köyü
Sonraki makaleİran’da Ayine Katılmak
Herkesin bir hayat hikayesi vardır ve bu yolu bireyin kendisin çizdiğine inanırım. Bende kendi hayat hikayemi yazmak, kalıplaşmış yaşam tarzlarından dışarı çıkmak istedim. Istanbul’da ki 3. Yılımın sonlarına doğru önce yaşadığım evdeki tüm eşyalarımı satıp hiç bir şeye sahip olmama duygusunu yaşadım. Daha sonra ise okulumu ve işimi bıraktım. Şimdi bir sırtçancam ve ben dönüşü belli olmayan bir dünya turundayım.