Arnavutluk Yol Günlükleri | Balkanlar

Yolda olmayı mario oyununa benzetiyorum , hep süprizlerle dolu. Mantarın , yıldızın yerini bilmiyosun ama hep atlaıp sıçradığın bi macera içindesin. bölüm atladıkça şehirler değişiyor , prenses bazen sonunda bazen seninle oluyor. ejderhalar sınır polisleri , geçince oyun değil bölüm bitiyor. yeni bir macera başlıyor.
Arnavutluk sınırı içinde giriyoruz saat akşam 7 ye geliyordu otostop çektiğimiz ve dilini hiç anlamadığımız iyi niyetli amcanın arabasında. Biz arnavutluğun başkenti tirana yön almamız gerekdiğinden bi kavşakta ayrılıyoruz arkasından ingilizce -türkçe bosnakça karışık iyi dileklerimizle.
Tiran tabelasını takip edip arabaların bizi görebilecekleri bir yer ararken gözümüze kestiğimiz bir petrol ofisinin önümde otostop çekiyoruz , 100 km yolumuz olduğunu ve belli ücretlerde götürmek isteyen uyanık şöförleri es geçip otostop çekmeye devam ediyoruz.
Bir anda duran güzel bi araç , nereye dediğimizde tiran yol ayrımına kadar bırakacağını güzel ingilizcesi ile anlatan bizim yaşlarda iki genç. Bu demek oluyor ki nerdeyse yolu yarılıyoruz. Yolda balkanların tarihinden, türkiyenin gelecek planlarına kadar dopdolu sohbet ettiğimiz kosavalı Irfan , bir kere daha kanıtlıyor dünyanın her yerinde böyle güzel insanlar bulmanın mümkün olduğunu.
Yol ayrımında bizi petrol ofisinde bırakıp dönüyolar , daha henüz onunla tanışmanın mutluluğunu atamadan bi araba sesi duyuluyor.
Bizim için tekrar dönüp gelmişler kendini bizim yerimize koyup o saatte orda ne yaparım diye empati kuruyor ve bizi Tirana bırakmak istiyorlar.
Böyle insanlar var arkadaşlar!

Hep beraber Tirana geliyoruz. Burası hiçte bloklarda yazan derma çakma bi şehir değil. Tam bi başkent şehri kocaman ışıklı devlet binalarından yol düzenine kadar , cafelerinden restrorantlarına kadar düzenli bir şehir. Araba ile bize küçük bir şehir turu yaptırdıktan sonra beraber bi restorana oturup yemek yiyoruz. O sırada mehmet yılmaz’ın (teşekkürü borç bilirim ) vasıtası ile iletişim kurduğumuz

img 2537 Suelda ve Ambra’yı bize şehri göstermeleri için geliyolar.
Gece tiran sokaklarında dolaşıp bi cafede kahvelerimizi içiyoruz onların iyi niyeti , sohbeti ve kültüründen anladığım kadarıyla arnavutlar misafirperverliği bize çok uzak değil. Çok ısrar etmeme rağmen hesabı ödemeyi başaramıyorum içtimiz kahvelerin

Gecenin sonunda bu iki şirin kıza teşekkür edip propaganda hostele yerleşiyoruz. 9 eurodan biraz eksik olan ücret aslında kışın bu vaktinde pek ucuz değil.

Duş , temiz yatak biraz sakinlik bize bu hostelin sunduğu imkanlar.
İyi dinlenmek ve iyi beslenmek gezmenin altın kuralıdır.

Sabah kalkıp kahvaltıdan sonra italyan mimari ile süslenmiş bu şehri keşfe çıkıyoruz. İlginçtir ki istanbulda bile çoğu yerde gördüğüm arnavut kaldırımlarını bu şehide göremiyorum. Belediye binaların önündeki kaldırımlarda bunu göstermelik olsada görmek mümkün. Opera binası , Arnavutluk tarihi müzesi , meydan cami ve kiliselerini gün içinde ziyaret ediyoruz. Bu şehirin çoğu bölgedinde akıllı kavşaklar kullanıldığından trafik ışıkları yok ve biraz karışık olan yoldan karşıya geçmek bizim buralardan farkı yok. Geçtiğimiz diğer ülkelerde yaya ışığına zor alışmışken burda kendimize geliyoruz

img 2536
Hava kararıyor ve bugün akşam ki planımız komşu ülke olan Makedonya da olmak. Hemen sınıra yakın olan olan bu ülkenin ve makedonların ortak olarak paylaştıkları Ohrid gölüne otobüs biletlerimizi alıp şehirde otobüs saatine kadar geziyoruz.

Yerel birası ve ünlü balkan tatlısı tırlaçe denemeden bu şehirden ayrılmak olmazdı