KÜBA’DA SOYULDUM – Her şey gitti…

Merhaba arkadaşlar, malesef kötü bir haber ile karşınızdayım. Küba'daki son günümde, Havana'da kaldığımız eve hırsız girdi. Soyuldum. Biz uyurken bir çok elektronik eşyalarımı çalmışlar. Uzun zamandır çalışarak aldığım bilgisayarım, kamera ekipmanlarım ve telefonum gitti. Pasaportum, harddiskim ve gopro kameram diğer çantamda olduğu için neyse ki duruyor. Şu anda tek motive eden şey datalarımın gitmemiş olması diyebilirim. Durum ile alakalı çektiğim videoyu buradan izleyebilirsiniz.

Maddiyata önem veren biri olmadığımı zaten biliyorsunuz ama bunlar benim seyahat ekipmanlarımdı. Yani yolda ihtiyacım olan şeyler. Moralim epey bozuldu. Bu olaydan sonra Küba Polisine gittik ve tüm bilgilerimizi verdik. Şu anda Küba'da yaşayan Türk arkadaşımız durumla ilgileniyor. Ama bir sonuç çıkacağını pek sanmıyorum.

Uzun zamandır takip edenlerin bildiği gibi artık gittiğim ülkelerde çalışmıyorum. Blog üzerinden iş birlikleri ve youtubedan gelen gelir ile dünya turuma devam ediyordum. Aylar sonra ekipmanlarımı iyi düzeye çıkardım derken şimdi tekrar sıfırlandım. Ama tüm bunlar benim pes edeceğim anlamına gelmiyor. Kesinlikle yola devam edeceğim! Yolda iken defalarca zor durumla karşılaştım bu da onlardan bir tanesi. Bu ve bunun gibi durumlarda yanımda olan insanları hiç bir zaman unutmadım, yine manevi desteğinizle bunu da atlatacağımı biliyorum.

Şu anda Meksika'dayım, bugün geldim. Couchsurfinden tanıştığım birisinin yanında kalıyorum ve onun bilgisayarını, telefonunu kullanıyorum. Bu süreçten sonra olumlu olumsuz gelişmeleri sizinle paylaşmaya çalışacağım.

Durum ile alakalı özellikle belirtmek istediğim bir şey var. Bu videodan sonra Küba güvensiz bir yer gibi bir izlenim oldu. Ama tüm bu olanlara rağmen 3 yıldır dünyayı gezen biri olarak şunu söyleyebilirim ki Küba gerçekten güvenli bir yer. Bunu zaten tüm videolarımda da söyledim. Haftalarca Küba'nın girmediğim köyü, gitmediğim yeri kalmadı. En küçük kötü bir şey görmedim. Yaşadığım olay tamamen şansızlık diyebilirim.

Bana yolculuğumda destek olmak isterseniz aşağıdaki linkte nasıl olabileceğinizi anlattım. Sevgiler.
http://yolgunlukleri.net/yolda-olmam-icin-destek-ol/

Uçak Bileti İçin Tavsiyelerim:

Uçak bileti ararken için genellikle en çok kiwi kullanıyorum. Bazen skyscanner ile de arama yapıyorum. Dünyanın 4 köşesine olan uçuşları karşılaştırmalı olarak gösteriyorlar. Bende en iyi fiyata alma fırsatı buluyorum.

En iyi fiyatlarda araç kiralama 

Seyahatlerimde araç kiralama yapacaksam mutlaka rentalcars.com ve discovercars ‘a bakıyorum. Bu ikisi en iyi sonuçları veriyorlar. Tüm büyük markaları kıyaslama fırsatı veriyor. 

En Ucuz Konaklama Tavsiyelerim:

Konaklamalarım için genellikle Airbnb kullanıyorum. En sevdiğim konaklama türü bu aralar. Ama eğer otel veya hostelde kalacaksam bu ikisini kullanıyorum.  agoda ve hostelworld Genellikle en iyi sonucu, en hızlı ve ekonomik olarak alıyorum.

Seyahat Sigortasını İhmal Etmeyin:

Seyahatlerimde ne yaşayacağım asla belli olmuyor. O yüzden genellikle Allianz en çok tercih ettiğim seyahat sağlık sigortası.  Yolculuk boyu hırsızlık, yaralanma ve hastalık durumlarında kendimi korumaya alıyorum. 

Ayrıca 600 Euro uçuş tazminatı için bu tarz sigortalar hayat kurtarır.  (İptal, gecikme, kayıp vs): Compensair

Kullandığım Ekipmanlarım

Güvenli internet kullanımı için olmazsa olmaz VPN

Bizzat kullandığım Nordvpn 

ama tavsiye ettiğim ikinci marka ise Hotspot Shield 

Yurtdışına en ucuz PARA gönderme ve alma

Bankalar bu konuda çok acımasız. Bilmiyorum yurtdışında para çekmeyi, göndermeyi ve alamayı denediniz mi ama bankalar aracılığı ile bu iş remen soygun….Transferwise çıkana kadar bize neler çektirmişler dedim. Kullanın kullandırtın.

Share on facebook
PAYLAŞ
Share on twitter
TWİT AT
Share on whatsapp
GÖNDER

İLGİLİNİ ÇEKEBİLİR

Emre Durmuş

Emre Durmuş

6 yıl önce çıktığım dünya turunda şimdiye kadar 60'dan fazla ülkede bulundum. Elimden geldiği kadar youtube kanalım ve seyahat blogumda en iyi tavsiyelerimi ve yol günlüklerimi paylaşıyorum.

Maceraya Katıl

  1. Bu videoyu ilk izlediğimde çok korkunç gelmişti ama aslında öyle değilmiş 😀

  2. Abi senin sayende fikirlerim hayata bakış açım falan her şey değişti.Bende üniversiteyi okuduktan sonra dünya turuna çıkmak istiyorum yeni bir Evliya Çelebi gibi Emre Durmuş gibi… Umarım ben de bir traveler olurum….

  3. Gecmiş olsun arkadaşım Brazilyada daha kötüler var genede zarar gelmemiş başına

  4. geçmiş olsun ablam çok üzüldüm blog yazarlığı zor iş üzerine birde youtube ile uğraşıyosun ve geziyosun şimdi ekipmanların olmadan çok zor olucak. Blogunu ihmal etmemeye çalış

  5. Hocam merhaba mavic air almışsınız hayırlı olsun ve de geçmiş olsun. Bende aldım ve bende ufak bir kaza atlattım birsey sormak istiyorum acaba Ne kadara aldınız öğrenebilirmiyim ve görüntü kalitesini artırmak için herhangi bir uygulama yada bir işlem biliyormusunuz

  6. 4 gündür videolarını izliyorum. Öncelikle gecmis olsun diliyorum. Allah yardımcın olsun umarım birdaha nerede olursan ol kapını kapatıp yatarsın. Mala gelsin cana gelmesin diye sacma bir kelime kullanmıycam cünkü olmaması gereken birşeyin bedavadan yere başına geliyor olması gerçekten cok üzücü bir durum. Takmamaya çalış kafana Istanbuldan selamlar kardeşim.

  7. Emre merhaba,
    İlk günden beri pes etmemen ve yaşadığın tüm problemlere karşın inatla devam etmenden dolayı sana çok imreniyorum. Ben de uzun süreler yolda olabileceğim zamanların gelmesini bekliyorum. Şu an Evde/Yolda olmak hakkında hazırladığım bir kısa film projesi için sana sormak istediğim bir soru var, nereden ve ne şekilde sana ulaşabileceğimi söyleyebilir misin?

  8. Merhaba, yaşadığun gasp olaylarını okuyunca yüreğimiz ağzımıza geliyor

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir