Moskova’ya Otostop Çekerek Gitmek, 5000 km

İçindekiler

İstanbul’dan başlayarak Karadeniz üzerinden geçip önce Gürcistan’ı otostop  ile gezdik sonra Gürcista’nın kuzeyinden Vladikavkaz üzerinden otostopla Rusya’ya geçip Moskova’ya kadar gittik. Toplamda 5000 km yol kat ettik. Bu yolculuğun en kolay yerleri Karadeniz, Gürcistan ve Rusya’nın Güneyi oldu. Toplamda 15 gün yaptığımız bu yolculuk, isternilirse daha kısa sürede de yapılabilir. Bu yolculuğumuzu 2015 yılının Haziran ayında yaptık.

Sırasıyla izlediğim rota : Gürcistan’dan sonra Kazbeği Sınır Kapısı, Vladikavkaz, Nalchik, Rostov, Voronezh, Moskova

Rusya’da otostop çekmek için ana yollara kadar gitmeniz gerekmekte. Bunun için GPS harita uygulamalarından olan Maps.me benim favori uygulamamdır. Dünya turum boyunca her yeri bu harita uygulaması sayesinde buldum. Tavsiye ederim.

Gürcistan’dan Rusya’ya geçiş biraz zor. Bu geçiş için Kazbeği Sınır kapısını kullanmak durumundasınız. Yaya geçmek yasak ve sadece araba geçişleri var. Sınıra kadar otostopla gitseniz bile oradan bir araca binmek zorundasınız. Sınırda çok sıra oluyor ve yaklaşık yarım gün boyunca araçların geçmesini bekliyorsunuz. Sıra bize geldiğinde beraber gittiğim kız arkadaşım Ezgi biraz rusca bildiği için derdimizi anlatıp geçtik. Yinede Türk pasaportu ‘nu gördüklerinde biraz daha fazla soru sordular. Şimdilerde vizesiz gidilmiyor, biz gittiğimiz zamanlar vizesizdi.

Rusya’da otostop kültürü yok. O yüzden kolay değil ama zor da değil. Bazı Azeri kamyoncular da durup aldığı oluyor. Rusların iyisi çok iyi kötüsü kötü. Biz yolda otostop çeken başka bir Rus ile karşılaştık. 20 li yaşlarda oda zor olduğunu söylüyordu. Gece geç saat olduğu için bize fosforlu bir bileklik verdi ve gitti. Hala yanımda taşırım. Umarım sizde yol boyu iyi insanlara denk gelirsiniz.

Rusya’ya ilk gittiğimiz şehir Vladikavkaz idi. Buraların tehlikeli olduğunu duysakda bizi alan insanlar çok iyi niyetliydi. Hatta bir tanesi şehirde küçük bir tur yaptırdı daha sonra şehir dışına kadar bıraktı. Buradan sonra kolay bir şekilde Rostov şehrine geldik. Burada şehir merkezine gidip bir şeyler yedikten sonra tekrar yola koyulduk. Kuzeye çıktıkta bekleme süremiz artıyordu. Kız arkadaşımla olmama rağmen arabalar vızır vızır geçiyordu, durmuyordu. Otostop seyahat ederken akşam olunca yol kenarında güvenli bir yere Çadırımızı açıp orada sabahlıyorduk. Yol boyunca başımıza hiç kötü bir şey gelmedi. Moskova ’ya kadar sorunsuz bir şekilde gittik.

Rus insanlarını ben sevdim. Bol bol votka içiyorlar gerçektende. Kültürleri ve bazı alışkanlıkları bize benziyor. Kızlar konusunda büyük bir yalnış anlaşılma olduğunu düşünüyorlar. O bizim bildiğimiz Nataşalara yüz karamız diyorlar. Bizi yalnış tanıtıyor diyorlar. Aslına bakarsanız haklılar ama rahat insanlar oldukları bu gerçeği değiştirmez.

Rusya’da Yemek yol kenarlarında olan lokantalardan yiyebilirsiniz. Bunlar çok seyrek olduklarından bulduğunuzda bol bol yiyin. Çoğu zaman otostop çektiğiniz insanlar size yemek ısmarlayacaktır.

Rusya’da Yollar gayet güvenli ve genellikle çift şerit yollar. İlginç olaran Güney ve Kuzeyi bağlayan Moskova ile ….. arasında ki yol neden bu kadar bakımsız kalmış neden otoban yapılmamış onu anlamamıştım. Onun dışında yollar normal.

Rusca Temel Cümle ve Kelimeler

kak vas zavut?  Sizin adınız ne?

ya nimnoga gavaryu pa-russki – Ben biraz Rusça konuşabiliyorum

spasiba – Teşekkür ederim.

da svidaniya – Görüşmek üzere

İlgini Çekebilir

144 Tavsiye ile Hindistan Gezi Rehberi

Avrupa'da Gizli Bir Cennet, Giethoorn Köyü - Hollanda

Kelebekler Vadisi Hakkında Her Şey! (KAMP, HAZIRLIK, ULAŞIM VE TAVSİYELER)

emre durmuş

Emre Durmuş

6 yıl önce çıktığım dünya turunda şimdiye kadar 60’dan fazla ülkede bulundum. Elimden geldiği kadar youtube kanalım ve seyahat blogumda en iyi tavsiyelerimi ve yol günlüklerimi paylaşıyorum.